Utrecht.jpeg

Blogpost

STAP 3: Neem de tijd

Bijgewerkt op: 28 dec. 2021

We zijn alweer bij STAP 3! Maar laten we nog heel even terugkijken naar stap 1 en 2… Heb je goed naar je organisatie kunnen kijken en je visie en doel(en) beschreven? Zo ja, dan heb je een mooi houvast voor stap 3.



In STAP 3 is het tijd om je communicatiedoelen verder uit te werken. Zijn er verschillende boodschappen die je wilt vertellen? Splits deze dan in aparte doelen met een eigen strategie en wellicht een eigen doelgroep. Welke van je huidige boodschappen en vormgeving past hier nog bij doelen die je hebt gesteld en welke niet meer? Vertelt je boodschap duidelijk welke oplossing je je klant biedt? Wees kritisch en maak keuzes.

Neem de tijd voor de details

Bepaal per boodschap voor wie de boodschap is, beschrijf hierbij de klant zoveel mogelijk in detail. Je kunt hierbij denken aan leeftijd, woonplaats of werkplaats, interesses, ideeën over de product of dienst. Waar denk je deze klanten te kunnen bereiken? Dit kan best lastig zijn, maar erg waardevol. Je kunt met deze informatie je campagnes op de beste manier inzetten. Kijk eventueel waar je soortgelijke boodschappen tegen komt en vind je dat een logisch plaats en een goed moment?


Neem, ook voor deze stap, de tijd voor de details. Dan kun je in de toekomst veel sneller schakelen en bijsturen waar nodig.